Flessenpost 8: Opera under the stars - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Somers - WaarBenJij.nu Flessenpost 8: Opera under the stars - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Somers - WaarBenJij.nu

Flessenpost 8: Opera under the stars

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Februari 2018 | Australië, Sydney

The sun is setting, the bats are flying all around us and the stars are slowly appearing in the sky; this night has something magical. With the tenor reaching its highest note, the orchestra swells up and the only thing I can think of is how much I love Sydney. Where else would something like this exist or be possible? Sultry summer evenings combined with culture, bringing together young and old. Tonight we are picnicking under the stars for the free Mazda Opera at the Domain, yesterday was a night noodle market, and tomorrow might be fireworks, an open air cinema, theatre, art expo or festival, who knows, there is always something happening.

Leaving early for a complete different experience and event tonight, I feel like I am living life to the fullest. The diversity, the options, the temptations are insane and my curiosity is put to the test, everything, I want everything, try everything, do everything, experience everything. But the idea that I will be here for a while, in this vibrant city, has a calming effect. The stars twinkle as a wink to my sparkling life. Sometimes it feels like I am overtaken by events, abreast of things, behind the times. There is so much happening. But a night like this brings me back to the here and now. I lose myself in the impulses, surrender myself to my senses and can only enjoy it all to the fullest.


Nederlandse versie:

Donker aftekenend tegen de ondergaande zon scheren de vleermuizen laag over, voorzichtig verschijnen de eerste sterren aan de donkere hemel en deze nacht lijkt uit een sprookje te zijn getrokken. De tenor bereikt zijn hoogste noot, het orkest zwelt aan en het enige waar ik aan kan denken, is hoeveel ik van Sydney en het leven hier hou. Waar anders zou je zoiets mee kunnen maken? Zwoele zomeravonden vol cultuur brengen jong en oud samen voor een picknick en gratis opera onder de sterren. Gisteren was een ‘night noodle market’, morgen kan het een vuurwerkshow, buiten bioscoop, theater, kunst expo of festival zijn, wie weet, er is altijd wel iets gaande.

Eerder vertrekkend voor een compleet andere ervaring en afspraak, voel ik de energie en opwinding door me heen schieten. De variatie, het aanbod, de verleidingen zijn groot en mijn nieuwsgierigheid wordt getest, alles, ik wil alles, alles doen, alles proberen, alles meemaken. Maar de rust dat ik hier nog wel even zit, werkt kalmerend. De sterren fonkelen, als een knipoog naar mijn enerverende leven. Soms voelt het alsof ik achter de feiten aanren, er gebeurt zoveel en er is zo veel te doen, maar een avond als deze brengt me terug in het nu, ik geef me over aan de impulsen en kan er enkel ten volste van genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 26188

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 09 November 2020

PhD in Sydney

08 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Minor in Melbourne

Landen bezocht: